Saturday, November 27, 2010

MARI JENGUK KE ALAM CHILDHOOD =)


Ya. Ini adalah sejenis makhluk asing yang landing di rumah saya oleh
sebuah mothership : Jac Shazzy tettttt!!!
Benda ni dah lama actually, but aku baru teringat nak post about this. Plus, tadi memang ternampak "ALIEN" ni kat atas meja aku. Memang static kat situ je. 
Nak tau tak apa benda binatang ni??
Cuba korang pergi bawak adik" y'all jalan" kat kedai runcit ke apa ke asalkan kedai yg ada jual makanan ringan and mainan sikit laaaa. Haaa, kat situlah korang boleh jumpa benda nih!!!
=.=
Sumpah aku pelik sangat ngan kawan aku ni. Datang jauh" bawak balik kat aku mainan bubble ni.
Jac siap bagi kat depan mak aku lagi. Pergghhh!!!
HAHAHAHAHAHA
Mak aku pun pelik. Haihhh~
But kawan bagi, aku simpan tauuu. Aku tak main lagi buih" dalam tu.
Dia memang berdiri and kadang" baring baikkkkk punyaaaa kat meja depan TV.
LOL - LMAO


Jom imbas kembali zaman kanak". Hahahaha. Kalau cakap pasal childhood, mesti banyak yang funny habess. Kalau macam aku, kalau sebut childhood je aku akan teringat 1 je. "BARANG BUSUK" : bantal,guling,selimut,dolls & etc. LOL!!! Sekarang ni, ada jugak yang still ada tabiat bantal busuk sampai ke dewasa. Ada la segelintir je kot. Macam aku, aku dulu ada 1 selimut busuk  =)  Grey color and koyak rabak. & lebih luas dari aku sendiri. Aku pun dah tak ingat macam mana la mak aku pisahkan aku dari selimut tu. Sekolah rendah la agak nya aku dah di pisahkan dengan selimut aku tu. HAHAHAHA!

POWER RANGERS. ULTRAMAN. SAILORMOON. DRAGONBALL : Ni cartoon characters yang ada la zaman" aku kecik dulu. Not just that, got loads more. Now they got : BARBIE. TOY STORY. SHINCHAN & ETC. Sampai sekarang pun aku masih watching cartoon  =)  Certain cartoons la. HAHAHAHA!!! 

Kadang" kalau aku hantar niece aku, Damia ke tadika, aku mesti teringat la got some kids yang baru masuk tadika, mesti ada yang menangis, ada yang parents siap wait and wait till time balik. Ada gak yang kecik" dah pandai membuli and so on. 

Aku pernah masa tadika dulu, mak aku memang dah busy dengan business dia, sampaikan dia silap. Hantar aku pergi tadika on Saturday. Sangat" fresh in my memory masa tu. Masa tu aku masuk tadika masjid
-Nahdatul Islam- skema kan??? Masjid tu memang sunyi gila. Aku jenguk kelas A ngan B kosong. Nak call mana ada handphone, blom pandai lagi nak pakai phone masa tu. HAHAHA. Atlast, aku jalan kaki nangis" from tadika and on the way to office mak aku. Nasib baik aku tau jalan kat Sri Aman tu. Dalam perjalanan, pekerja mak aku ternampak aku and terus pick me up.   =.="  sampai office mak aku peluk aku nangis". Dia pergi marah semua org. Haih, padahal salah dia yg hantar aku. HAHAHAHAHAHAHA!!! Another one, masa tadika normal la budak" patah gigi, nak tumbuh gigi baru la katakan. Masa tu aku rasa gigi rabbit aku yg kat depan tu sebelah kanan/kiri yg nak patah. Mak aku pun bawak pergi dentist. The best part is when dentist tu dengan mak aku syok" berbual, dentist tu terus spray kan pemenat kat gigi aku. Serious aku pun sengal sebab aku tak ingat which tooth yg sakit tu  =.=" so, dengan bangga nya mak aku tunjuk yg xsakit tu. Bila dah cabut, aku nangis" sebab salah. Lastly, aku takda 2 gigi depan. I lost my rabbit tooth!  =(  Turun tadika guna 2 kapas untuk tampung mulut aku yg tak berpagar depan tu.  (hohhh...sabo je la aku tgk karangan panjang aku nihhhhh)

Baiklah, sampai ni je topic kita pada kali ini. 
Tengok la dalam a few hours insyaALLAH ada post lagi nih. 
HAHAHAHAHA! 
LOL.
LMAO.


0 comments:


Designed by
Blog Need Money | Distributed Deluxe Templates